Konraad a Cégépítő Blog

Érdekességek, tippek trükkök a menedzsment világából

megkülönböztetésA kis cégek számára általános stratégiai (és marketing) tanács, hogy különböztesd meg magad

„...legyél valamiben jobb, mint a versenytársak!“

Ezt írja a az irodalom, ezt mondják előadásaikban a KKV guruk.

Elsősorban az áll emögött, hogy ha valaki kicsi, akkor nem egy életbiztosítás azzal versenyezni, hogy olcsóbb.Nemcsak azért, mert kis tételben általában mindent költségesebb megcsinálni. Hanem azért is, mert ha kiszúrja egy nagyobb versenytárs és alámegy az árakkal, a kicsinek hamarabb el fognak fogyni a tartalékai.

„…ha nem játszhatok arra, hogy olcsóbb vagyok, akkor viszont kell valami, amiben különb vagyok…“

Vannak akiknél ez nagyon jól működik.

Másokban viszont felmerül: „nade hogyan is lehetnék jobb, hogyan is lehetnék különböző, ha kisebb vagyok, kevesebb a pénzem, az időm és az emberem mint a nagyoknak?“

 

Ami a dilemmában segíthet az az, ahogy magára a minőségre gondolunk. Szeretünk azon vitatkozni, hogy a BMW 3 as sorozat jobb vagy az Audi A4, a Samsung Galaxy S5 vagy az Iphone 5s de, valljuk be, ugyanúgy el tudunk azon is vitatkozni, hogy a Balatonfüred jobb hely, vagy Siófok, Cristiano Ronaldo jobb csatár vagy Lionel Messi. Gondoljunk csak bele, mégis mik az érvek egyik vagy másik mellett?

A kérdés valójában nem az, hogy jobb-e, hanem sokkal inkább az, hogy miben jobb

Mert innentől rengeteg lehetőség nyílik arra hogy egy kis cég is hitelesen megkülönböztesse magát, akár a legnagyobbakkal szemben. A következő pár bejegyzés arról fog szólni, hogyan tud "különb" lenni egy cég olyan versenytársaknál is, akiknek több erőforrásuk (pénzük, idejük és emberük) van.